Pages - Menu

martes, 28 de octubre de 2014

15 preguntes per conèixer a en Xisco Moranta

Avui coneixerem un poquet més a en Xisco Moranta. Un Diesel en tota regla, com més llargues són les curses millor li va. Els seus mails, que ningú mai llegueix, pareixen poemes. Fa una feina excel.lent com a vocal de curses. 



1. Nom i malnom, edat
Xisco Moranta Ribas, “el senyor vocal de curses” o “vocalutxo de curses” segons per qui ho pensi. Farmacèutic, 44 anys.

2. Estat civil, amb fills o sense
Casat, dos fills, Núria i Joan

3. Lloc de residència
Palma, però esporleri d’arrel.

4. Quants d'anys fa que ets ermasset?
Anirà per 6 anys

5. La teva millor cursa?
En quant a posició final la Trail Serra de tramuntana de 2011 que vaig acabar el 56 de la general i 8 de la meva categoria (no estava tant massificat com ara només 200 participants). És una contradicció, però els millors resultats les he fet sempre en asfalt, encara que ho trob molt avorrit i ja no m’agrada.


6. La teva pitjor cursa?
N’hi ha moltes,... ho passo molt malament quan fa calor, però la que pitjor me vaig trobar va ser la pujada a L’Ofre del 2013 que vaig patir una hipoglucèmia arribant a Fornalutx, encara i així no me vaig retirar, no ho he fet mai... i vaig arribar molt tocat. També la dels Tossals del mateix any, que encara no m’havia recuperat de una gastroenteritis.

7. Quin són els teus pròxims “objectius”?
Acabar 2014 amb la Marató d’Artà, i per 2015 la Trail de formentera, la Trail Costa sud de Camí de Cavalls i per acabar l’any la marató del Montseny.

8. Quines i quantes sabates tens per córrer, les aconselles?
En tenc 3, una per llargues distàncies “Trabuco neutres”, una per alternar camins i asfalt “Salomon Crossmax” i unes altres per curses curtes o tècniques “Salomon XT Wings”. Això de les sabates és molt personal i no existeix la sabata perfecta. Després també en tenc per la temporada d’asfalt “Asics Nimbus”

9. Un lloc de la muntanya mallorquina?
L’alzinar de la mola de Planicia, pujar-hi un dia de boira, tot sol amb el bosc ben humit, te fa sentir que formes part de una muntanya màgica, entre la mar i el cel, amb el bosc poblat de fades, esperits del bosc i qualque ermasset...

10. Un viatge de plaer?
Qualsevol indret del Pirineu te el seu encant, però m’agrada especialment la zona del Monte Perdido i Ordesa a la tardor...

11. Altres afeccions a més de la muntanya?
Els llibres d’història, la història en general , l’arqueologia en particular, l’ornitologia, i fer qualsevol cosa amb la família.

12. El teu menjar preferit?
La paella i les albergínies farcides a la mallorquina.

13. Els Ermassets són..... per tu
Un sentiment en verd

14. Com et descrius com a esportista?
Molt, molt diesel, de cada pic més, de fet ara per ara només pens en preparar seriosament curses de més de 40 kms. Quan me trob millor és quan duc 2-3 hores i he anat menjant i bevent de forma adient.

15. Una virtut personal i un defecte.

Som massa perfeccionista, m’agraden les coses ben fetes, a pics és una virtut i a pics un defecte.


No hay comentarios:

Publicar un comentario