Pages - Menu

miércoles, 30 de septiembre de 2015

CRÒNICA IRONMAN, per Pep Patau

CRÒNICA IRONMAN  MALLORCA, Setembre 2015            



Aquesta aventura, arriba en el meu subconscient, en plena crisi dels quaranta anys, i  per afrontar-la en vaig imaginar en un moment, que el  fer curses de muntanya, i sortides amb bici, creia que rejovenia i estava passant una nova adolescència.., i en vaig proposar que avanç dels 45, si seria capaç d’afrontar un triatló de llarga distància anomenat ironman..

Les temporades esportives, sempre les he plantejat sobre la marxa, calendaritzava curses a desig d’interès local, o per dificultat si ha hagut algun cas.., aleshores amb els companys i amics dels Ermassets, per norma, darrerament ja enllaçavem calendari de Curses de Muntanya de la Copa Balear, i la darrera va ser el mes de novembre passat, marató dÁrtà.

I el temps passa, i en un moment clau, em dic, o ara o mai! estic en un moment en el qual necessito un repte potent, i torno al record.., l’any que ve faig el debut!

El qui ha posat la base, el cervell, la pauta d’entrenaments, el seguiment i molta motivació, va ser en Biel Gomila, qui em va dir que no havia de preocupar-me, que ell faria tot el possible per ajudar-me en tot el que pogués.., i ja va estar.., dit i fet!

Avui un cop digerit l’eufòria, us explico una mica com va anar el triatló..

START: 7:30, platja Port d’Alcúdia, fosc, tothom mig llest, neoprens, vaselina, i sortida llençada, encaixant els nedadors, per estimació de temps a nedar, hi havia entre 60’, 1h15, 1h40, fins a 2h que era el màxim per entrar en classificació. Dons amb coherència, i sense voler arriscar, me’n vaig al grup de 1h40’.., abraçada de trainer i endorfines a d’alt de tot!

Circuit a nedar de  1900m, voltant boies, amb una sortida a la sorra i tornant a nedar altre volta.., primeres sensacions.., vaig be.., molts nedadors a prop, tocant peus i caps, buscant el meu lloc i ritme.., i sense massa embolic, agafo ritme de braçada i vaig fent la volta avançant sense forçar massa la màquina.. (temps de natació 1:18’)

La sortida de l’aigua, una gentada de públic, tothom, fent fotos, animant i gaudint del panorama.., peus a terra i correguda cap a la T1 (transició) i canvi a bici.., casc, ulleres, i go..! el circuit ben xulo.., direcció Can Picafort, Son Serra Marina, Manacor, Petra, Sta Margalida, de nou a Can Picafort, Sa Pobla, Port d’Alcudia, (km90) i passant de llarg davant d’un públic, impressionant donant suport a tots els atletes.., seguim cap al tram de muntanya.., Pollença, pujada Tomir, Lluc, Caimari, Campanet, Muro, Sa Pobla i fins al port d’Alcúdia de nou.., tot genial, menjant barretes sovint, bevent isotònic, força aigua, i les sals cada hora, per no patir tirons ni rampes...
(temps de circuit de bici 6:12’)

I (T2), la marató.., circuit urbà (10km) per quatre voltes i mitja per el passeig marítim.., rodejat de gent, tots els carrers plens, grans i petits.., enfilo primera volta i te posen una cinta al braç de color, per comptabilitzar corredor i volta..

Moment crític, estic amb tirons a la cama, fa un hora que no menjo, ja duia forces gels de glucosa, i volia estirar una mica la ingesta, vaig voler suplir-ho per una capsula de sals, i vaig empassar-me-la sense aigua (ERROR), als segons.., arcades i vomitera, ja hi som!!!.., moment de baixon, aturada i respiracions profundes, i a caminar que encara queda mes de vint quilometres.., au tira-tira, a peu i correns, a ritme de cargol..

Per tot el circuït tenia la millor afició que podia demanar, repartida per diferents trams i en tot moment estava rebent tota la força dels Ermassets, que varen venir a donar-me el millor suport, impressionant viure aquests moments, de estar mig mort, i veure com segueixes, per dignitat, els veia amb uns somriures que no els hi podia fallar, i sabia que si o si.., compartiríem el plaer d’ arribar a meta.., i així va ser!!!

Temps de marató 5:07

Com sempre arribada de vespre.., amb un show i un espectacle de llum i musica que et feien creure que ets un Ironman..., realment en acabar només volia tenir a prop el meus, feliç per acabar i fer-ho amb molt bon temps ( 12h48’33”)

I sènse voler deixar-me ningú.., tinc moltíssims agraïments personals per tots els que vau ser-hi, presents i els que prèvia em veu donar el màxim suport.., va ser la clau de que pogués ser FINISHER IRONMAN MALLORCA.

I com alguns ja em demanàveu fa uns dies..., i per la propera ??

Gaudir-me i gaudir-vos..!!

Salut i fins aviat.
Pep Patau.














No hay comentarios:

Publicar un comentario